Köpinfo

Dela

Betalningsalternativ

Betalningsansvar
Att klicka på ”Betala nu” i Paypals fönster innebär att köpet slutförs och medför därmed ett betalningsansvar för ordern. Vid onlineorder skickas en automatisk orderbekräftelse ut via epost med information om beställningen. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och kommer i så fall att informera er om detta via e-post. 

Kortbetalning
Vid kortbetalning reserveras ordersumman direkt på kortet vid lagd order. Beloppet dras från kortet inom 30 dagar från det att ordern har lagts.


 Leveransinformation

Alla våra leveranser är fraktfria.

Leveranstiden beräknas till 2-5 dagar från mottagen order och godkänd betalning. 

Tänk på att kontrollera godset när det kommer! Synlig skada rapporteras direkt till chauffören och dold skada rapporteras inom 7 dagar efter mottagen sändning. Ta därför alltid emot godset själv så att det inte står och väntar för länge utan att kontrolleras. Fraktskador inlämnade senare än 7 dagar kan vi tyvärr inte göra något åt. 

*Om du inte tar emot eller löser ut ditt paket inom 14 dagar tas en avgift för outlöst paket ut. Avgiften är 200 kr.


 Ångrat köp

Vid köp av produkter från oss har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär i enkla ordalag att du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Varan behöver inte vara returnerad till oss inom de 14 dagarna, men du måste ha meddelat oss inom 14 dagar. Detta gör du lättast genom e-post. Återbetalningen av din inbetalda summa för vi över till dig snarast, efter mottagen retur. 

Lagkravet är 30 dagar från det att vi har tagit emot varan, men detta sker givetvis fortare som standard. 

För att få full återbetalning av ordervärdet vid utnyttjande av ångerrätt måste varan vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Är varan använd kommer ett värdeminskningsavdrag göras, vilket är den värdeminskning varan kan bedömas ha fått under användandet. Denna minskning bedöms i huvudsak utifrån vad varan kan säljas för som begagnad. Originalemballaget behöver också finnas, om detta inte längre finns görs det ett avdrag samt att det är upp till dig som kund att ordna ett nytt emballage för returen av din vara.

Vid utnyttjande av ångerrätt står du själv för returfrakten.

Läs gärna mer om ångerrätt på konsumentverkets webbplats > 


 Reklamation

Vid eventuella fraktskador eller fel på vara, kontakta oss på info@schewen.se eller ring vår kundtjänst på 070-77 35 787.